پلاگین ها , قالب های ناپ کامرس

جایی برای دسترسی به ابزار ناپ کامرسی

پلاگین ها , قالب های ناپ کامرس

جایی برای دسترسی به ابزار ناپ کامرسی

در این وبلاگ، میتوانید به پلاگین ها، قالب ها و ویجت های ناپ کامرسی دسترسی داشته باشید

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
۰۳ بهمن۱۲:۴۴

نکات اینستاگرامی: الگوریتم  اینستاگرام چطور در مواجه با تجارت الکترونیک رفتار می کند!

 

در این پست قصد داریم این موضوع را بررسی کنیم که چه چیزی باعث می شود اینستاگرام چنین رفتاری در نمایش پست ها داشته باشد. همچنین این که آخرین تغییرات الگوریتم ها چه مواردی بوده و چطور این تغییرات به نفع شما عمل می کنند.

 instagram

 سال گذشته، اسفند ماه، شرکت اینستاگرام اعلام کرد که الگوریتم های خود را بروزرسانی خواهد کرد. همانند فیسبوک، "اینستاگرام از هم اکنون به کمک یادگیری ماشین، برای ساختن تجربه ای خاص و پست های منحصر به هرکس، به رفتار گذشته ی شما تکیه خواهد کرد. حتی اگر شما حساب های کاربری دقیقا همانند حساب کاربری دیگری را نیز دنبال کنید، پست های شخصی سازی شده ای مبنتی بر نوع رفتارتان با آن حساب ها مشاهده خواهید کرد."

در اصل، سه عنصر اصلی در این الگوریتم وجود دارد: علاقه، ارتباط، زمان.

 

بیایید با علاقه شروع کنیم :)

 

علاقمندی ها

عنصر اول، علاقه است. استفاده از یادگیری ماشین در اینستاگرام، امکان پیش بینی محتوای موردعلاقه ی شما و نمایش آن ها در صفحه ی شما را فراهم آورده است.

آن ها ادعا می کنند که این اتفاق، مبتنی بر چندین فاکتور است و پست هایی را نمایش می دهد که بیشتر از جانب شما مورد توجه قرار خواهند گرفت. ما دقیقا نمی دانیم در پشت پرده، واقعا چه فاکتورهایی برای این امتیازدهی ها وجود دارد اما نحوه ی رفتار شما با محتوای مشابه در گذشته، نوع پست های بعدی را تا حدی تعیین می کند.

اجازه دهید مثال ساده ای بزنیم. شما یک ویدئوی طنز تماشا کرده اید، و حالا ناگهان هر جایی می توانید ویدئوهای طنز را ببینید! اینستاگرام رفتار شما را اینطور تعبیر می کند که اگر شما یک ویدئوی طنز را تماشا کرده اید، به احتمال زیاد، دو یا سه تای دیگر را هم تماشا خواهید کرد. من به تماشای ویدئوهای مرتبط با تکنولوژی علاقمندم و صفحه ام پر از این چیزهاست...

 

زمان

عنصر اصلی دوم، زمان ایجاد پست هاست. پست ها بیشتر بر اساس زمانی که در اینستاگرام قرار گرفتند، برای شما به نمایش در خواهند آمد. الگوریتم جدید، ترجیح می دهد پست هایی را به شما نشان دهد که اخیرا ایجاد شده اند؛ نه آن هایی که مثلا 3 روز قبل پست شده اند. مجددا، بر اساس فواصل زمانی که یک نفر آنلاین می شود، پست های نمایش داده شده، محدود می شوند. بطور مثال کسی که هر چند ساعت وارد اینستاگرام می شود، احتمالا تمام پست های شما را خواهد دید. اما کسی که هفته ای یک بار به حساب کاربری خود وارد می شود، فقط آخرین پست شما را مشاهده خواهد کرد.

 

 

ارتباط

اگر اعضای خانواده ی شما عضو اینستاگرام هستند، علامت هایی مانند تگ شدن در عکس ها یا تعداد زیادی کامنت از اشخاص خاص زیر عکس های شما، برای پلتفرم شبکه های اجتماعی کافیست، تا به این افراد اهمیت بیشتری بدهند. به نظر می رسد که عنصر رابطه قوی ترین تأثیرگذاری را دارد. بر اساس گفته های اینستاگرام، حالا کاربران 90% پست های خانواده و دوستان خود را میبینند. که البته این مقدار در گذشته برابر با 50% بود! پیشرفت خوبی بود :)

در یک حساب کاربری تجاری (business profile)، رابطه ای که با یک شخص ایجاد می کنید، تعیین کننده ی میزان نمایش پست های شما برای اوست.

راه حل چیست؟

زیر عکس های فالوئرهایتان کامنت بنویسید و مشارکت آن ها را از راه های مختلف بیشتر کنید؛ مثلا با پیام دادن به آن ها. آن ها را با تبلیغات مداوم خسته نکنید. بلکه پیشنهادات مرتبط به خودشان بدهید و با آن ها تعامل داشته باشید.

 

instagram

اهمیت محتوای ویدئویی

بنظر می رسد که محتوای ویدئویی، جایگاه بالاتری در اینستاگرام دارد. اگرچه الگوریتم هیچ محتوایی را به دیگری برتری نمی دهد، اما بیشتر افراد انلاین، به تماشای ویدئو علاقه ی بیشتری دارند و این قضیه در مورد کاربران اینستاگرام نیز صادق است.

چرا این ادعا را داریم؟

خب بهتر است کمی به آمار رجوع کنیم.

55% جمعیت جهان، هر روز ویدئو تماشا می کنند.

- آگاهی از آمار و ارقام بعدی، برای صاحبین سایت های تجارت الکترونیک خوب است – تقریبا نیمی افرادی که در بستر اینترنت فعال هستند، به دنبال ویدئویی از محصولی که قصد خریدش را دارند، می گردند.

و 45% افراد، بیش از یک ساعت در فیسبوک و یوتیوب ویدئو می بینند.

اگر افراد بیشتری ویدئو ببینند، افزایش نمایش ویدئو در صفحات آن ها، باعث افزایش محبوبیت ویدئوها می شود. اما به هرحال بهتر است هر دو نوع محتوا را امتحان کنید تا ببینید کدام یک برای شما بهتر است.

 

چطور این سه رکن اساسی را به هم پیوند بزنیم؟

علاقمندی ها، رابطه ها و زمان همگی کنار هم جمع شدند تا تجربه ی کاربری بهتری برای اشخاص بسازند. محض اطلاع شما، لازم است هر کاری می توانید انجام دهید تا جلوی چشم کاربران باقی بمانید.

چطور؟

با تکرار

 

 با مکررا جلوی چشم مخاطبانتان بودن، حضور و هویتتان در ذهن آن ها جا می افتد. بطور مثال، شما نمی توانید بیلبوردها و تبلیغات پپسی را در هر جایی از دنیا که سفر می کنید، نبینید؛ چون همه جا حضور دارند. به رسمیت شناختن، به سادگی با تکرار بدست می آید. چندین بار در روز پست بگذارید تا اصل زمان را رعایت کرده باشید (هرچه به زمانی که پست برای کاربر نمایش داده خواهد شد نزدیک تر باشید، بهتر است). اگر پستی برای گذاشتن نداشتید، می توانید تعداد کمی از قبلی ها را مجددا پست کنید.

با گذشت زمان، محتواهایی را خواهید یافت که همواره مورد استقبال مخاطبانتان قرار خواهند گرفت.

اینستاگرام جاییست که همه ی اقشار در حال گرد هم آمدن هستند. آن ها بزرگترین جیب ها را در دنیا دارند. 53% از افراد حاضر در اینترنت، سنی بین 18 تا 29 سال دارند. افراد در این بازه ی سنی، از پول خرج کردن لذت می برند. با هدف گذاری درست و فروش محصولات جالب، می توانید به این بازار دست پیدا کنید و درآمد زیادی کسب کنید. اگر شما از این بازار جا بمانید، در گذشته خواهید ماند.

 

 

نتیجه گیری کلی از مطالب بالا

بر خلاف فیسبوک، اینستاگرام محدودیتی در ارتباط با دیده شدن شما ندارد. همه ی دنبال کنندگان شما می توانند پست هایتان را به صورت نامحدود ببینند. و شما می توانید بدون پرداخت هزینه ای، در مقابل مخاطبانتان باشید.

هیچ جریمه ای هم برای ارسال چندین پست در روز وجود ندارد.

 

این فرصتی عالی برای برندهای تجاری جهت جذب طرفداران وفادار است. شما چی فکر میکنید؟

aria ariyaei | ۰۳ بهمن ۹۷ ، ۱۲:۴۴

اینستاگرام

ترفندهای اینستاگرام

فروشگاه ساز ناپ کامرس

ناپ کامرس فارسی